galerie JAWA PRŮLET Polskem k moři a zpět

Účastníci zájezdu:
JAWA 350/360 – Leona
JAWA 350/634 – Jirka

1. den Rychvald – Powidz 374Km
1 DEN

První den jsem vyjeli směrem k moři. Cestu jsme moc neplánovali, kam dojedeme tam dojedeme. Kdo jezdí na Jawě ví, že plánovat něco takového je tak trochu loterie.  Nakonec se v prvním dnu vyklubalo neuvěřitelných 374 Jawích kilometrů. Po cestě jsme potkali Poláky, co jeli na sraz motorkářů do westernového městečka. Nakoukli jsme dovnitř a konstatovali, že bychom se zde v noci nevyspali ani minutu. Poláci to rozjížděli ve velkém. Když se slaví, tak se slaví.  Pokračovali jsme dalších 100 km k jezeru Powidz, kde se nacházel kemp. Po příjezdu jsme byli překvapení, jak to mají vše v kempu pěkně upraveno. Kdo chce kouknout na stránky kempu, může zde: http://www.lazienki-powidz.pl/. Jediná výtka byla k zamykacímu záchodu. No vlastně problém byl v pozdním příjezdu a recepce byla zavřená. Rozložili jsme stan a šli na večeři a na pivo. Zapíšeme ráno. První den byl bez závad.

Ráno bylo a recepce zavřená, měli jsme vše sbaleno, byli oblečeni a čekat se nechtělo…dál to popisovat nemusím…znáte to. Jede se dál.

2. den Powidz – Leba Camping Amre 41, 353km http://www.ambre.leb.info

2 DEN

Ráno jsme pokračovali směrem k moři. Vše bylo v normálu, stroje jely. Někde kolem města Chojnice se začalo smrákat. Hurá do nepromoků.  Valilo a valilo. Bylo jasné, že to nepřestane a tak nezbývalo, než pokračovat v dešti. Pršelo celý zbytek cesty, až do Leby. Zde při mrholení jsme hledali volný kemp. Byl to problém. Spousta malých kempů kolem moře a byly plné. Furt chcalo. Kdo zažil hlednání kempu v dešti, chodil po recepcích v nepromoku s belinou na hlavě ví wo-co-gou. Kemp 48 plný a tak jsme jezdili za zvuku Javy po kolonádě a hledali kemp. Budili jsme pozornost a koukali na nás, jak na blázny. U každé zastávky jsme zanechali Jawa olejovou skvrnu a trochu modrého obláčku. Usmálo se štěstí v kempu 41. Stavěli jsme za deště stan v nepromocích, čtvera nechtěla stát na trávě, spadla naštěstí vedle stanu.  Pomohlo až vypodložení stojanu ušlapanou petkou z Ondráškovky. Navečer přestalo pršet, šli jsme na pláž a podívat se na moře. Následovalo zapadnutí do putyky „ala stodolní ulice“ – bylo jejich nasycené pivo a únava po celém dni. Usínáni ve vlhku bylo pak snazší 🙂 .

Ujeto jawích 352Km, závad nula. Vše až na déšť O.K.

3. den Leba – Ruchome piaski Łeba 18km, pěší tůra

3 DEN

Třetí den byl odpočinkový. Dál už bylo moře a tak se šlo na výlet. Kam jinam než na Wydmy ruchome v Polském národním parku.  Cestu tam jsme zvolili lesem a zpátky jsme si to dali po písečné pláži.  Chůze v písku je pro motorkáře náročná, nemá jakýkoliv rozumný důvod a chvílemi jsem nechápal, proč jsme vlastně nejeli na moto. Více info o písečných dunách zde: http://www.wydmyruchome.pl/galeria-zdjec-wydmy-ruchome/wydmy-ruchome/

Večer pak ryba smažona, piwo lane bez soku a trochu toho deště.  Jedna závada – teklo do stanu FELEN HUSKY. Recenze o stanu třídy „EXTREME“ lhala… „Vyzrajte s tímto stanem a jeho prostornou předsíňkou na všechny rozmary počasí, které vás mohou na výpravě potkat“. Koupit si ho Nemusíte info zde: HUSKY FELEN  Pozdější reklamace byla však bezproblémová a úspěšná (zaslouží se poděkovat, né vždy to každému s reklamací výjde).

4. den Leba – Człuchów Camping nr. 80, 152km

4 DEN

Čtvrtý den se počasí měnilo jak na houpačce. Sledovali jsme meteo radar s předpověďí a bylo jasné, že u moře bude pršet i další dny. Mezi přeháňkami jsme sbalili rychle stan. Nalodili jsme se na Jawy a vyrazili rychlostí plného plynu od moře. Rychlost nebyla dostatečná a zmokli jsme hned za Lebou. Vzalo nás to jen tak  tak a valili jsme a nezastavovali …ujeli jsme. Další cesta byla do vnitrozemí a po poledni jsme začali hledat kam složíme dnes hlavu. Dojeli jsme k jezeru  Jezioro Rychnowskie. Postavili jsme stan, prošli jsme se na molo a dále pak do města. Nazpátek zastávka na pivo lane a do stanu. Dneska najeto 152 km, jednou jsme zmokli a závada nebyla žádná. Teda byla. Zjistil jsem ji, odstranil až doma. Takový to hvízdaní bylo fouknutý těsnění pod hlavou na 634.

5. den Człuchów – Antonin, 323km, antonindomki.pl

5 DEN

Den pátý. Ráno jsme koukali na mapu a počítali a počítali a bylo jasné, že domu to ještě je opravdu daleko. Musíme to rozdělit na dva dny a tak z toho byla pohodová vracečka domu. Polsko je nudná země pro motorkáře. Dlouhé rovinky a samé nic.  V jednu chvíli jsme však jeli za kamiónem takovým třicetikilometrovým lesem a tak jsme to jako nevzdali a ty Jawy pořádně prohnali. Byl to adrenalin, valili jsme plný knedlík. Zatáčky byli naší doménou. Na rovince byl na koni TIR-Polok.  Vyjeli s jme z lesa, kamion ujel  a my pokračovali dá na pohodu.  Ve městě Antonin jsme u hlavní cesty narazili na kemp s jezerem. Postavili stan a Leonka si šla číst knížku do stanu. Já zasednul naproti přes cestu v restauraci k mapě a plánoval zítřejší zbytek trasy. V tom se přihnala bouře a valilo, tak jak by lelo z mnoha konví současně.  …klasický poslý deštík….Pěkný pohled z hospody na terase na stan a jak to všechno pěkně mokne. Voda teče po cestě z kopce, louže se tvoří na trávě. Pěkný pohled z terasy. Líbí se mi koukat na to jak prší. No a pak mi to došlo…do toho nového stanu vlastně teče…..Za chvíli byla Leona i s knížkou na terase a já dál koukal do mapy a ohýbal kilometry, abychom byli zítra doma. Ujeli jsme 323 km, 0 závad, pršelo až po příjezdu.

6. den Antonin – Rychvald, 234km

6 DEN

Poslední den výletu, den šestý. Z Antonínu jsme vyjeli v 9 hodni ráno a byla pěkná zima. Domu nám zbývalo dojet okolo dvě stě kilometrů a tak jsme chtěli dojet co nejdříve. Ale když spěcháte, tak to prostě neubíhá. V jedenáct jsme museli udělat přestávku na polívku Žurka a na čaj. Byli jsme promrzlí, tak jsme moc rychle nejeli. Další zastávka byla v Raciborzu byla už veselejší. Vysvitlo sluníčko a my poseděli na kávě. Zde malá „poznámka“ k polským benzinkám. Zapomeňte, že zastavíte na pumpě, koupíte si kafe a normalně posedíte. Oni nic k sezení na benzínce nemají a musíte si sednout na obrubník. V Raciborzu byla vedle firma, která tam měla židle. Trochu jsem jim upravil zasedací pořádek… :-). Tak to dojedem… Domu jsme dojeli o půl třetí.  Dneska ujeto 234 km, stroje jeli bez závad, zima byla zimoucí a výjimečně nepršelo.

Celkem jsme ujeli za 6 dnů, (z toho 5 dnů v sedle) 1 436 km.

Jawí průměr na den činil 287 km.

Průměrná rychlost 50 km/hod, spotřeba 3.0 l/100km (pro Panelku).